Tietoa meistä

Seurat

Keskeisintä SFC:n toiminnassa ovat hartauskokoontumiset eli seurat, jotka kokoavat kaikenikäisiä ihmisiä ja ovat avoimia kaikille. Paikalliset rauhanyhdistykset järjestävät säännöllisesti seuroja ja ne pidetään omilla toimitaloilla, joskus myös kodeissa. Koska olemme Ruotsin kirkon sisällä toimiva herätysliike, järjestämme seuroja myös kirkoissa ja seurakuntataloilla. Osallistumme myös kirkon jumalanpalveluksiin. Taalainmaan ja Tukholman rauhanyhdistyksillä on omat kokoontumistilat, joita kutsutaan rauhanyhdistyksiksi.

SFC:n ensimmäiset suviseurat järjestettiin Taalainmaalla vuonna 1985 ja niitä on sen jälkeen järjestetty vuosittain eri rauhanyhdistysten toimesta. Suviseurat on SFC:n suurin vuosittainen tapahtuma.

SFC:n tärkein tehtävä on lähetystyö, jota teemme läheisessä yhteistyössä sisarjärjestöjemme SRK:n ja LLC:n kanssa. Puhujat Suomesta tekevät säännöllisesti lähetysmatkoja eri puolille Ruotsia ja Norjaa. Myös Pohjois-Amerikkalaiset puhujat vierailevat vuosittain Ruotsissa. Ruotsalaiset saarnamiehet puolestaan matkustavat Suomeen, Norjaan ja Pohjois-Amerikkaan saarnatakseen siellä seuroissa. Tämä puhujavaihto on tärkeää uskovaisille eri puolilla maailmaa.